dilluns, 24 de març del 2008

Un aniversari amb colors i elefants

Despr'es de con'eixer a Jaisalmer un canadenc que anava a Jaipur a veure el festival de l'elefant, vam decidir passar el nostre primer aniversari a la ciutat rosa. A m'es de coincidir amb aquest festival, el dia 21 de mars comensa tamb'e el holi, una festa que dura dos dies i en la qual la gent es llensa colors per celebrar l'inici de la primavera i el triomf dels deus sobre els dimonis. La primera tarda a Jaipur vam visitar un temple hind'u fet de marbre i dedicat a Laxmi Narayan.

L'endem'a, vcomensar el dia a Amber, on hi ha una fortificaci'o en runes a uns 15 km de Jaipur. Ja a Amber, vam poder veure els primers elefants i formar part improvisada d'una banda de m'usics forsa peculiar. El fort era espectacular, tot i que sobraven uns quants milers de turistes per al nostre gust.

Per la tarda vam anar al festival de l'elefant, en el qual ens vam poder fotografiar amb els animals guanyadors d'un concurs de decoraci'o de paquiderms. Tamb'e durant el dia 21 vam poder veure les primeres espurnes de holi, com podem veure amb les fotografies dels joves i d'un home realment xungo, que b'e podria ser l'equivalent de l'Angels en home i indi. ;) Amb molt de carinyo, xunguilla. ( Ojo! al boli Bic que porta el tio a la butxaca! )Despr'es del festival vam anar a sopar a un restaurant peculiar: l'Om. Es tracta d'un local en forma esf'erica que triga una hora en donar tota una volta i oferir vistes panor'amiques de la ciutat. A m'es el menjar estava de conya, aix'i que un cop m'es ens hi vam abonar. A l'endem'a va comensar el holi de veritat. Com que estava tot tancat no vam poder visitar gaire els forts i temples, per'o a canvi vam gaudir d'un festival espectacular. A les fotos podreu veure la progressi'o d'una coloraci'o que sempre va anar in crescendo fins acabar de colors fins al cul. Per la tarda vam agafar un bus tur'istic amb el qual vam fer una ruta per la ciutat d'una hora mentre la gent cantava i tocava instruments, mentre esquiv'avem els cables d'electricitat (n'hi ha un que est'a viu de miracle, despr'es que li don'es per agafar un dels cables amb les dues mans... quin sonat!).

En el bus, vam con'eixer una fam'ilia madrilenya i un grup de tres noies basques que anaven tots plegats i vam compartir unes hores amb ells en una situaci'o que semblava d'acudit. Tamb'e vam poder trobar la que podria ser perfectament una reencarnaci'o de Kali, la deesa destructora i creadora, ( com els hi agrada aix'o de les reencarnaci'ons!) que sempre la representen treient una llarga llengua.

Al vespre, vam tornar a agafar un tren de tercera classe per'o aquest cop vam reservar-lo mitjansant una travel agency i l'experi'encia va ser forsa millor que l'anterior: vam tenir un llit per a cadascun des del principi i hi havia forsa menys gent (un per llit). Desrpr'es de 17 hores (el trajecte m'es llarg del viatge), vam arribar a les dues de la tarda a Amritsar, una de les ciutats sagrades dels sijs. All'a vam poder veure el temple d'Or, una aut'entica maravella, i vam con'eixer el primer sij, que ens va explicar les bases de la seva religi'o i ens va vendre un dvd amb m'usica de l'India (aqu'i tothom aprofita l'avinentesa per vendre't el seu producte).

El dia seguent vam visitar el temple per dins i vam anar al jard'i on una tropa brit'anica va carregar-se 200 persones i va deixar uns 1.500 ferits durant una manifestaci'o pac'ifica durant l'epoca de Ghandi i de la cerca de la independ'encia de la India de l'imperi brit'anic (Un tigre en 'Africa?).

Al vespre, vam arribar a Attari, la frontera amb Pakistan, on vam poder presenciar un parip'e folckl'oric de teatrillo, amb la baixada de bandera de les tropes dels dos paisos. M'es de 5.000 persones de la banda india i bastants menys de la pakistan'i van aglomerar-se en unes grades per poder veure com dos grups de militars feien el payaso i s'intercanviaven mirades i patadetes agressives... tot un espectacle.

Anònim ha dit...

Ei! M'ha fet molta il.lusio que em truquessiu!!! Vaja, veig que a la India també hi ha xungos, però aquest personatge encara ha d'apendre molt, si vol ser xungo de veritat! jejeje!!
Bueno nois, segui disfrutant del viatge, us espero a Andorra el 31 de Març i quedem ok? Apa, adeu-siau!!!

BrainStorm Productions ha dit...

Uala nens com molen totes les fotos que heu penjat en aquest blog :)
Avui quan l`'Àngels, que, per cert, se m'ha avançat en deixar-vos el comentari (ehem! :P) m'ha passat la direcció del blog no m'he pogut estar de mirar-me'l tot de cap a peus. Moooooola!!!! :)

Bueno, tu, pos res. Aviat ens tornarem a veure i farem aquelles peces que tant et molen XD

una abraçada!

-Rubén

Anònim ha dit...

no és que vulgui faltar, però, vamus, que ja som una mica adults per anar pel món pintant-nos la cara de colors...