dilluns, 3 de març del 2008

Delhi, la ciutat del caos i els contrastos.

Doncs ja estem per l`India. Tot i que ens costava de creure quan ens faltaven un parell de dies, sembla que al final hem aterrat a Delhi. Despres de 12 hores, comptant el vol a Milano i les dues hores d`espera, vam arribar al nostre dest'i. L`alta densitat de poblaci'o de l'India sembla que es fes evident abans de sortir de l`aeroport. Un fluxe interminable de turistes feiem cua al davant del control d'immigraci'o perqu'e ens donessin acc'es al que seria l`inici del nostre viatge.

Cal dir que vam volar de conya amb Alitalia. Ens van donar d`esmorzar, dinar i sopar, a m'es d'una manta i un coix'i, i a sobre, a difer'encia d`altres llocs, va arribar a l'hora. No est'a malament per ser el nostre primer vol intercontinental, tal i com podeu veure en la primera foto.







Un cop a l`aeroport Indira Gandhi de Delhi, les coses van anar bastant rodades. Despr'es de canviar algunes r'upies, vam trobar el nostre home a Delhi, amb els noms de tots dos escrit en un paper. Fant'astic. Ens va portar fins a l`hotel en cotxe i, un cop a l`habitaci'o, molt neta i polida, vam poder degustar el nostre primer lassi (veure foto), una veguda amb base de iogurt que est'a de puta mare. Els efectes per a l`est'omac de prendre llet no pasteuritzada? De moment, hem pres 3 cadascun i no n`hi ha hagut cap. Esperem que duri.









Comencem l`aventura. Com que volem tornar a Delhi al final del viatge, nom'es ten'iem un dia per fer una primera inspecci'o de la ciutat (que no 'es petita), aix'i que vam decidir fiar-nos de l`assessor tur'istic de l`hotel i vam `llogar` un taxista per 8 hores que ens esperava al cotxe quan an'avem de visita. En fi, ja tindrem temps de buscar-nos la vida quan ens haguem habituat una mica al pa'is.









De moment, nom'es vam poder veure tres llocs emblem'tics. aix'o s'i, van ser la mesquita i el temple hind'u m'es grans del nord de la 'India i el fort vermell, una fortificaci'o amb una muralla d`uns dos quil`ometres on !sorpresa! vam trobar una vella coneguda (veure foto) en una de les cantonades del jard'i. Coincid'encies de la vida.

















La mesquita no era com les d`Ist'ambul, per'o deu n`hi do. Aix'o s'i. Quins rateros que estan fets els musulmans que l`explotaven. Vam pagar fins i tot per deixar les sabates abans de pujar a uns dels minarets, per portar c'amera i per pujar a la torre... A la foto podeu veure la Marta just al davant de l`entrada principal.

Pues ya estamos en la ‘India. Aunque nos costaba de creer cuando faltaban un par de dias, parece que al final hemos aterrado en Delhi. Despu’es de 12 horas, contando el vuelo de Barcelona a Milan y las dos horas de espera, hemos llegado a nuestro destino. La alta densidad de poblaci’on de la ‘india parece que se hace evidente desde antes de salir del aeropuerto. Un flujo interminable de turistas hac’iamos cola delante del control de imigraci’on para que nos dieran acceso al que seria el inicio de nuestro viaje.
Cabe decir que hemos volado de conya con Alitalia. Nos dieros desayuno, comida, cena una manta y un coj’in, y encima, a diferencia de otros sitios, fueron muy puntuales. No esta mal para ser nuestro primer vuelo intercontinental, tal i como podeis ver en la primera foto.
Una vez ya en el aeropuerto Indira Gandhi de Delhi, las cosas fueron bastante rodadas. Despu’es de cambiar algunas rupias, fuimos a buscar a nuestro hombre en Delhi, que nos esperaba a la salida con nuestros nombres escritos en un papel. Fant’astico! Nos llev’o hasta el hotel que ten’iamos reservado en cotxe y una vez ya en la habitaci’on, muy limpia, podimos degustar nuestro primer lassi (foto2) una bebida a con base de iogurt que esta genial. Los efectos para el est’omago de tomar leche no pasteurizada? De momento hemos tomado 3 cada uno i no ha habido ningun problema. Esperamos que dure!!!
Empezamos la aventura. Como queremos volver a Delhi al final del viaje, solo tenemos un dia para hacer una primera inspecci’on de la ciudad, que no ‘es pequenya, as’I que decidmos fiarnos del asesor tur’istico del hotel i alquilamos un taxista durante 8 horas que nos esperaba en el cotxe mientras est’avamos de visita. En fin, ya tendremos tiempo de buscarnos la vida cuando nos hayamos habituado al pa’is.
De momento solo hemos podido ver tres s’itios emblem’aticos. Eso si, son la mezquita i el templo hind’u m’as grandes de la ‘India, I el fuerte rojo, una fortificaci’on con una muralla de unos dos kil’ometros donde sorpresa! Encontramos a una vieja conocida (foto 4) en una de las esquinas del jard’in. La mezquita no era como las de Istambul, pero no estaba nada mal. Eso si, Que rateros que estan hechos los musulmanes que lo explotan! Tubimos de pagar hasta para dejar los zapatos antes de subir a una de las torres, por llevar la c’amara i tambi’en para subir a la torre ( en la foto 5) sale la Marta justo delante de la entrada principal