dijous, 13 de març del 2008

Punt d'inflexi'o i Agra i retorn al parad'is: Jodhpur

Tal i com ens havien advertit, Agra 'es una ciutat on 'es millor no passar m'es d'unes poques hores, o millor dit, visitar el Taj Mahal i pirar per potes. Comissions per aqu'i, timos per all'a, preus inflats i un estr'es constant arreu. L'arribada a Agra va marcar un punt d'inflexi'o que va durar prop de dos dies. Vam llevar-nos a les 5 hores per arribar a les 6 hores al Taj Mahal i poder veure'l sense massa turistes. Realment, va ser un luxe i la primera impressi'o d'aquest excepcional mausuleu va ser forsa impactant. No obstant aix'o, a mesura que van anar arribant els turistes se'ns va fer evident que hav'iem de marxar. Dins de la gaireb'e perfecta simetria del palau i els seus jardins, 'unicament vam trobar una pega: la gespa estava tallada de forma forsa an'arquica, la qual cosa va cridar la nostra atenci'o, fins que vam descobrir la rudiment'aria forma en qu'e els indis arreglen els jardins. Per la tarda vam anar a Fathepur Sikri, per'o com que va ser una experi'encia poc enriquidora i menys agradable, en qu'e la minoria musulmana ens va obsequiar amb males cares i constants demandes de diners, hem decidit no posar cap fotografia.
Per la nit, vam agafar, amb tres hores de retard, el nostre primer sleeping class train, que a m'es era una segona classe. L'experi'encia va ser forsa dura. A m'es de ser els 'unics occidentals i haver el triple de persones que llits, no ens vam aclarir amb els bitllets i vam haver de dormir unes tres hores els dos en el mateix llit. Un cop a Jaipur va marxar la majoria de gent i vam poder pujar a les lliteres de dalt fins a Jhodpur. En total, 12 hores de viatge i tres d'espera. L'arribada al Rajasthan va servir per recuperar la calma perduda i el relax anhelat durant el nostre pas per la desagradable Agra (si aneu a l'India us recomanem que visiteu el Taj Mahal i pireu). A Jodhpur, la ciutat blava, vam con'eixer la primera parella de catalans. Ja trob'avem a faltar aquest accent conegut.
Despr'es de veure el palau m'es gran de l'India, el palau museu de Umaid Bhawan, vam visitar monument commemoratiu Jaswant Thada, des d'on vam poder gaudir de les vistes de la major atracci'o tur'istica de la ciutat: el fort de Meherangarh, on encara viu el majarah'a de Jodhpur. All'a, vam con'eixer un rajastan'i amb un turbant de m'es de nou metres al cap que estava molt orgull'os del seu bigoti. Tot un personatge.

Parlar de Rajastan sembla que 'es parlar de m'usica i dansa. Nom'es el segon dia vam poder tocar una mena de viol'i, i per la nit vam gaudir d'un espectacle forsa escatol'ogic (no deixa de ser curi'os veure un grup de quatre indis amb bigoti i turbants tocant i cantant Brazil (s'i s'i, la samba) i aquesta del Jacques francesa), amb sopar de luxe incl'os, en un hotel resort de la h'ostia.

Marta i Marià ha dit...

Ei!!! Som la Marta i el Mari'a. Que ja podeu deixar els comentaris directament al blog. Sembla que no estava preconfigurat per poder-los penjar i hem tingut algunes peticions (gr'acies, Eli per la teva fidelitat al blog malgrat els problemes t'ecnics) per'o ara ja est'a arreglat. Esperem els vostres comentaris!!!

elisenda ha dit...

Com m'agrada que m'hagueu fet cas! Ja veureu... ara serà un no parar de missatges!!!!