dimarts, 22 d’abril del 2008

Final del viatge a New Delhi

Els dos últims dies a la Índia els vam passar a Delhi. Vam arribar d' Amristar a les 7 del matí, ( un viatge molt maco, amb una dona gallego-anglesa molt simpàtica! ) i després de trucar a un parell o tres d'hotels, ens vam decidir per un que no sortia a la guia, el Prem Sagar, que tot i ser el més car dels hotels de tot el viatge ( 60€ la nit ), estava molt net, molt céntric i bé, no teniem més ganes de seguir buscant.
La primera visita del dia va ser l'Humayun's Tomb, que és un réplica bastant semblant al Taj Mahal, peró amb un tipus de pedra vermella, i no amb marbre. A tot el voltant està ple de tombes i temples de tot tipus de personalitats de la época, així com jardins i jardiners, que no se'ls fa gaire facil suportar la calor de Nova Delhi.

Vam anar a dinar a un restaurant recomanat per la guia, una mica car, pero que realment vam manjar bastant bé. Ens ho vam pendre en calma, i sortiem de dinar allà a les 4 - 5 de la tarda. El lloc está envoltat de jardins per tot arreu i a la tarrassa hi ha bancs com el que està sentada la marta i cap a 20 persones per atendre als clients. Molt piju tot plegat. A la tarda vam intentar visitar el Lotus temple, tal com ens havien recomanat, per la tarda nit era més maco, sí, maco sí, pero estava tancat. Així que vam donar un tomb per la ciutat, per la zona de botigues, per fer les últimes compres del viatge, i després de voltar sense parar durant tota la tarda i quasi nit, vam anar a parar a un altre dels restaurants preferits de la Marta. Els restaurants giratoris!!! Tot i que aquest no tenia res a veure amb el de Jaipur. Els cambrers eren bastant desagradables, i el menjar no va ser res de l'altre món. Així que no tenim ni fotos d'aquest lloc. Però estava prop de l'hotel, així que després vam poder tornar tot xino-xano cap a dormir.

Al dia següent, vam començar pel Birla Mandir Temple, un temple bastant nou construit per un particular en honor a Visnu i a Laxmi i Narayan, i que molta part encara estava en obres. És molt curiós per que ara els construeixen a l'estil parc d'atraccions, per fer-los més atractius tant a grans com apetits. La idea era bastant semblant al temple que vam visitar el primer dia, dedicat a Swaminarayan.

Vam tornar cap al Lotus Temple, i aquest cop sí, amb més éxit que el dia anterior. Aquest temple no té desperdici. És el primer cop que veiem un temple en el qual no adoren a cap deu en concret, i en el qual no hi ha cap imatge, ni cap tipus de símbol en el seu interior. Només hi ha un silenci impolut i ple de gent que es reuneix, cada ú per adorar al seu déu. Molt gratificant.
Voliem pasar la tarda al barri del pagjang, que está ple de botiguetes i de tot tipus de gent. El problema és que vam trigar quasi una hora en arribar-hi, ja que el nostre rickshaw va parar a posar gasolina en la gasolinera més transitada de tot nova delhi! Tot i que en Marià li va fer notar la seva disconformitat, ens vam haver d'esperar a l'eterna i caótica cua.
La tarda la vam passar tranquilament comprant de tot a preus increíbles i gaudint d'un ambient de luxe.
A la nit, vam optar per tornar a sopar al mateix restaurant que habíem anat a dinar el dia anterior, per tornar a degustar el gazpatxo de antequera, especialitat de la casa. Realment, estava molt bó, pero está clar, que porta tots els ingredients que no es poden pendre en un país com la índia. Vegetals crus i aigua. Així que, les últímes hores a la índia es van convertir en una auténtica pesadilla, amb mal de panxa i visitant el bany cada 5 minuts. Encara hem d'apendre bé el que es pot i no es pot menjar a la índia!!!
El vol sortia a les dues de la matinada, així que potser vam fer més de 4 hores d'espera, ja que realment l'aeroport de New Delhi és un caos total i et recomanen anar-hi amb molt temps. I tenen raó. Finalment però, després de 12 hores de vol i escala a Milà altre cop per tornar, i amb una maleta de menys que es va quedar extraviada a Milà peró que la vam recuperar el dia següent, vam arribar a l'aeroport de Barcelona. Alló semblava un altre món. Que net tot! quin aire tan pur! Com canvien les coses després de tant de temps en un lloc com la índia. Una experiencia única, totalment recomenable i que és imposible que deixi indiferent a ningú.

Nova Casa Editorial ha dit...

Hola!

Perdona que t’ho escrigui aquí, però no he trobat cap email al teu blog.

Cerquem la col•laboració de bloguers, escriptors i viatgers de tota mena que vulguin participar amb una o més experiències de viatge per fer-ne un llibre en català.

Trobaràs les bases de participació al nostre web:

I si tens facebook t'agraeixo que comparteixis el post per si a algú li pot interessar: https://www.facebook.com/NovaCasaEditorial/posts/844263438957754

Gràcies.

Si tens dubtes estem a la teva disposició a l’email novacasaeditorial@gmail.com

Una abraçada, salut i bons viatges!